Find svar på
dine spørgsmål
Se vores simple guides
Nedenfor finder du svar på de mest stillede spørgsmål.
Kontakt os direkte, hvis du er i tvivl om yderligere.
- Indløsning med Life Peaks Web Applikation
- Indløsning med Life Peaks QR scanner
- Forlængelse af gyldighed
- Annullering af gavekort
- Ændre hilsen eller billede på personlig hilsen
- Manuel udstedelse af gavekort
- Vejledning til bogholderlister
- Afstemning af omsætning
- Brug af indløsningsret og fortrydelsesret
- Tilpas deltagerlister med én linje pr. ordre
- Sporing af data med Google Analytics samt andre værktøjer
Vejledning til bogholderlister
I menuen Bogholder kan du tilgå oversigter over:
- Totalsalg
- Månedlige lister
- Daglige lister
- Omsætning for tidsspecifik periode
- Afregning
1. Totalsalg
Her kan du trække en udspecificeret salgsliste for al den omsætning der er genereret. Oversigten viser al data i realtid (aktiv, indløst, udløbet etc)
Via kolonnerne i oversigten kan du sortere efter, hvorvidt du ønsker at se eks. aktiv/indløst omsætning, samt om du ønsker at identificere specifikt på gavekort, billetter, specialtilbud mv.
2. Månedlige lister
De månedlige lister angiver den omsætning der hhv. er genereret, indløst og refunderet i en given måned.Dette er særligt aktuelt hvis du ønsker at afstemme det beløb der overføres hver måned d. 20. (Genereret omsætning).
3. Daglige salgslister
Hvis I dagligt afstemmer jeres salg, kan I her trække lister over, hvad det salg der er genereret online, manuelt oprettet, samt indløst på dagsniveau.
Hvis du er logget ind som administrator, vil du få data for al omsætning.
Er du logget ind med et medarbejderlogin, vil det kun være den manuelle omsætning den specifikke bruger har oprettet der er synlig (dette er aktuelt, hvis hver medarbejder/afdeling skal afstemme via deres unikke brugerlogin.
4. Omsætning for tidsspecifik periode
Denne funktion er særligt aktuel, når du ønsker at identificere en given omsætning med bagudvirkende kraft.Her kan du sortere på hhv. genereret omsætning, aktiv omsætning, indløst omsætning, samt udløbet omsætning for en tidsspecifik periode.
Hvis du fx ønsker at identificere den udestående gæld (aktiv omsætning) pr. 31.12, kan dette gøres ved at sortere efter ”Aktiv omsætning” for den ønskede periode.I datointervallet skal du blot vælge en dato der lægger forud for det tidspunkt I indledte samarbejde med Life Peaks.
Ligeledes kan du identificere den totale omsætning I har solgt i en periode ved at vælge ”Genereret omsætning i perioden”. Dette kan yderligere fordeles ud på hhv. gavekort, events, specialtilbud, klippekort og kredit, såfremt det er aktuelt.
Kolonner i excel lister
Intern værdi
Når der udstedes manuelle gavekort, kan der (valgfrit) noteres en mindre internværdi.F.eks. i det tilfælde der eftersendes en faktura på gavekortets pålydende værdi.
Betalt værdi
Værdien af de online oprettede gavekort.
Genereret omsætning / Balance
Den samlede værdi af solgte gavekort i en given periode – herunder både indløste og aktive gavekort
Betaling
Under Betaling ses hvorvidt et gavekort er manuelt, manuelt OTH eller online oprettet.
Provisionsværdi
Provisionsværdien dokumenterer af hvilken værdi Life Peaks’ provision beregnes.
I udgangspunktet beregnes provisionen altid af balanceværdien (den værdiangivelse som enheden oprettes med).
Systemet gør det muligt for jer at udstede gavekort med rabat og merværdi. Udsteder I gavekort med merværdi ved indløsning, eller rabat på pålydende værdi, beregnes provisionen kun af den betalte værdi.
Eksempel: Der udstedes gavekort med 25% merværdi ved indløsning.
Den værdi (Balance) forbruger opnår ved indløsning er 1.250,-
Den værdi forbruger betaler (Provisionsværdi) er 1.000,-
Provisionen beregnes af 1.000,-